Ett mindre parkerat Parkman
De flesta personer som parkerat bilen i ett garage eller på en parkeringsanläggning har förmodligen någon gång bekantat sig med namnet Parkman. Parkman är ett svenskägt företag som driver åtskilliga parkeringsanläggningar och garage runtom i Sverige.
PARKMAN
Parkering
Parkman kände sig begränsade i sin tillgänglighet,då de hade en IT-miljö som var låst till kontoret. Lösningen blev att flytta ut Parkmans IT-miljö till Microsoft 365, där man skräddarsydde en arbetsplatslösning utefter Parkmans behov.
De flesta personer som parkerat bilen i ett garage eller på en parkeringsanläggning har förmodligen någon gång bekantat sig med namnet Parkman. Parkman är ett svenskägt företag som driver åtskilliga parkeringsanläggningar och garage runtom i Sverige.
En av Parkmans högsta prioriteringar inom företaget har alltid varit att förespråka god service, personlig kontakt och en strävan efter att alltid kunna erbjuda sina kunder marknadens senaste tekniklösningar. Men för att kunna erbjuda tillgänglighet och personliga relationer på det mest effektiva sättet blir en viktig del för Parkman att också kunna arbeta överallt. Detta var ett hinder för Parkman då deras IT-miljö var låst till kontoret. Man var på så vis beroende av att vara fysiskt på plats för att kunna utföra sitt arbete eftersom man annars saknade åtkomst till sina system.
Lösningen blev att flytta ut Parkmans IT-miljö till Microsoft 365 där man skräddarsydde en arbetsplatslösning utefter Parkmans behov. Och alla enkelt kunde kommunicera med varandra via verktyget Teams.
– I och med att mitt team har suttit både hemma och här på kontoret så har vi behövt en kommunikation, , säger Elin Wainwright, för att alla ska kunna få samma information. Där har Teams varit en väldigt bra plattform. Detta har gjort att kunderna har upplevt att vi har samma information oavsett vem de kommer till, säger Ann-Charlotte Sahlin, Kundtjänstchef, Parkman i Sverige AB.
Sedan implementeringen av Microsoft 365 kan de har Parkman fått en ökad produktivitet, där man numera kan arbeta överallt, när som helst och nå all information. Detta gör att man numera kan arbeta smartare och hinna med fler saker. Det är dessutom säkert och effektivt, där all data backas upp tryggt på tillförlitliga datacenter och den standardiserade arbetsplatsen sätts upp på minuter istället för dagar.
Lösningen har dessutom bidragit till en mer kostnadseffektiv och miljövänligare vardag, där de inte är beroende av att åka in till kontoret utan kan nå sina filer överallt från Microsofts applikationer. På så vis slipper de onödiga transportkostnader och onödiga miljöutsläpp.
Utmaning
Begränsade i sin tillgänglighet, hade en IT-miljö som var låst till kontoret.
Lösning
Lösningen blev att flytta ut Parkmans IT-miljö till Microsoft 365, där man skräddarsydde en arbetsplatslösning utefter Parkmans behov.
Resultat
Ökad produktivitet: Då Zelly Works skapar en förmåga att nå sitt skrivbord överallt och möjligheten att kunna arbeta var som helst, när som helst, har produktiviteten hos Parkman ökat och gör att de idag kan arbeta smartare och hinner med fler saker.
Säkert och effektivt: All data backas upp tryggt på tillförlitliga datacenter och den standardiserade arbetsplatsen sätts upp på minuter istället för dagar.
Kostnadseffektivt och miljövänligare vardag: Då Parkman idag inte är beroende av att vara på kontoret utan kan nå alla sina filer och applikationer var som helst sparar de in på både onödiga transportkostnader samt att de slipper orsaka onödiga miljöutsläpp.
– I och med att mitt team har suttit både hemma och här på kontoret så har vi behövt en kommunikation, , säger Elin Wainwright, för att alla ska kunna få samma information. Där har Teams varit en väldigt bra plattform. Detta har gjort att kunderna har upplevt att vi har samma information oavsett vem de kommer till, säger Ann-Charlotte Sahlin, Kundtjänstchef, Parkman i Sverige AB.