Verktyg för att kunna stänga affärer på plats hos kund!
Sortera Group är miljöbolaget som genom sina tre affärsområden (Recycling, Industry och Materials) är den främsta och mest specialiserade aktören inom bygg/anläggnings-avfall i Sverige.
SORTERA
Bygg/anläggnings-avfall
Sortera var i behov av en modern CRM lösning som enkelt kan nås både på kontoret men framförallt ute hos kund. Valet av plattform blev Dynamics 365 där de har tillgång till ett molnbaserat CRM system där säljarna enkelt och snabbt kan komma åt informationen som behövs för att stänga affärer på plats ute hos kunden.
Försäljningsavdelningen hos Sortera har ständigt ett högt tempo, där möten kan komma på uppstuds. När man sitter ute hos en kund är det inte kul att koppla upp sig mot med VPN- koppling för att komma åt sitt CRM system. Sortera var i behov av en modern CRM lösning som enkelt kan nås både på kontoret men framförallt ute hos kund.
– När man sitter på möte med en kund, så är det inte så kul att sitta och försöka koppla upp sig mot en VPN-uppkoppling, istället kan vi nu bara öppna telefonen och öppna upp CRM-systemet och få fram den kundinformation vi behöver eller dokument från Onedrive-skrivbordet, på så vis kan vi nu säkerställa att vi alltid har rätt information och rätt möjligheter för stänga affären där och då på plats, säger Joakim Fardin, Försäljningschef på Sortera.
Sedan implementeringen av Dynamics 365 har de nu tillgång till ett molnbaserat CRM system där säljarna enkelt och snabbt kan komma åt informationen som behövs för att stänga affärer på plats ute hos kunden.
Utmaning
Försäljningsavdelningen hos Sortera har ständigt ett högt tempo, där möten kan komma på uppstuds. När man sitter ute hos en kund är det inte kul att koppla upp sig mot med VPN- koppling för att komma åt sitt CRM system. Sortera var i behov av en modern CRM lösning som enkelt kan nås både på kontoret men framförallt ute hos kund.
Lösning
Sortera har startat en digital resa tillsammans med Zelly & Microsoft. Valet av plattform blev Dynamics 365 där de har tillgång till ett molnbaserat CRM system där säljarna enkelt och snabbt kan komma åt informationen som behövs för att stänga affärer på plats ute hos kunden.
Resultat
Snabbt och enkelt: Med ett molnbaserad CRM som Dynamics 365 Sales kan säljarna snabbt och enkelt nå informationen de behöver direkt från applikationen i telefonen eller på datorn.
Realtidsuppföljning: Data hämtas in regelbundet så det är enkelt att följa aktiviteter och försäljning i realtid.
Samla information: Sortera har nu en plattform där verktyg som CRM och affärssystem är fullt integrerade med varandra och bolaget kan växa dynamiskt utan fundera på nya systemstöd.
– Med Dynamics 365 kan vi nu bara öppna telefonen och öppna upp CRM-systemet och få fram den kundinformation vi behöver och på såv vis säkerställa att vi alltid har rätt information och rätt möjligheter för stänga affären där och då på plats,, säger Joakim Fardin Försäljningchef på Sortera.