Vinner kunder med Microsoft Azure som plattform

 

 

Detail Online hjälper globala konsumentvarumärken att ta kontroll över hur deras produkter syns och presenteras i online-handeln över hela världen. Deras teknologi spårar och hjälper kunderna att snabbt hitta hot, möjligheter och händelser som kan påverka deras försäljning.

Detail Online

Retail

Detail online är idag den enda leverantören i sin bransch som har valt att basera sin tjänst på Microsoft Azure, vilket har varit mycket uppskattat av kunder och bidragit till ökad tillväxt. Med tillväxten ökade Azure konsumtionen och vilket medförde att Detail online var i behov av kostnadsoptimering och proaktiv rådgivning av deras Azure miljö.

Detail online är idag den enda leverantören i sin bransch som har valt att basera sin tjänst på Microsoft Azure, vilket har varit mycket uppskattat av kunder och bidragit till ökad tillväxt. Med tillväxten ökade Azure konsumtionen och vilket medförde att Detail online var i behov av kostnadsoptimering och proaktiv rådgivning av deras Azure miljö.

– Orsaken att vi valde just Azure, är dels för vi riktar oss mot en global marknad, så vi behövde en global lösning. Dels kan vi lagra på rätt ställe, det kan vara lagliga krav , hastighetskrav etc. Den är skalbar och har en hel del tjänster och den förenklar för oss när det kommer till säkerhet,   säger Peter Clerborn, CTO & grundare på Detail Online.

– Säkerheten är dessutom jätteuppskattad av våra kunder och vi vinner faktiskt kunder på det,   säger Joakim Gavelin, CEO & grundare på Detail Online.

Med rådgivning och optimering av Detail onlines befintliga Azure miljö är den nuvarande uppsättningen bättre anpassad för deras växande verksamhet. Den nya uppsättningen är även mer kostnadseffektivt där Zelly har hjälpt Detail online att spara mer än 10 miljoner kronor i ren Azure konsumtion.

Detail Onlines tjänst är byggt på Azure plattformen som är säker och skalbar. Valet av plattform ger en trygghet för befintliga och potentiella kunder. Detail Online har vunnit flertalet affärer där den avgörande faktorn har varit att deras tjänst är byggt på Microsoft Azure.

Detail Online agerar på en global marknad och behöver därmed en global lösning. Azure möjliggör extraordinära upplevelser för alla kunder, oavsett om de befinner sig i kvarteret eller på andra sidan jorden. Med datacenter i fler globala regioner, den bredaste regelefterlevnaden och ett stort engagemang för hållbarhet behöver man inte välja mellan kvantitet och kvalitet när man väljer Azure.

Azure har ett stort utbud av färdiga tjänster som möjliggör att Detail Online kostnadseffektivt och enkelt kan vidareutveckla deras tjänst. Genom proaktiv rådgivning, löpande analys och kostnadsoptimering av infrastrukturen har Zelly genomfört en betydande besparing på konsumtionen i Azure.

Utmaning

Detail online är idag den enda leverantören i sin bransch som har valt att basera sin tjänst på Microsoft Azure, vilket har varit mycket uppskattat av kunder och bidragit till ökad tillväxt. Med tillväxten ökade Azure konsumtionen och vilket medförde att Detail online var i behov av kostnadsoptimering och proaktiv rådgivning av deras Azure miljö.

Lösning

Med rådgivning och optimering av Detail onlines befintliga Azure miljö är den nuvarande uppsättningen bättre anpassad för deras växande verksamhet. Den nya uppsättningen är även mer kostnadseffektivt där Zelly har hjälpt Detail online att spara mer än 10 miljoner kronor i ren Azure konsumtion.

Resultat

Säkerhet: Detail Onlines tjänst är byggt på Azure plattformen som är säker och skalbar. 

Global lösning: Azure möjliggör extraordinära upplevelser för alla kunder, oavsett om de befinner sig i kvarteret eller på andra sidan jorden.

Kostnadseffektivt: Azure har ett stort utbud av färdiga tjänster som möjliggör att Detail Online kostnadseffektivt och enkelt kan vidareutveckla deras tjänst. Genom proaktiv rådgivning, löpande analys och kostnadsoptimering av infrastrukturen har Zelly genomfört en betydande besparing på konsumtionen i Azure.

– I vårt fall så har Zelly hjälpt till att spara mer än 10 miljoner kronor och det har ju varit väldigt uppskattat måste man ju ändå säga, säger Peter Clerborn, CTO & grundare på Detail Online.

Se fler av våra referenscase med andra kunder nedan

Världens största gamingarena baseras på Microsoft Cloud

Space använder Microsofts molnlösningar för att säkerställa en säker digital upplevelse för sina besökare och gamers. Bakom implementationen av it-miljön står vi på Zelly. Space har även valt att använda Microsoft datacenter i Sverige för att ge snabb och säker uppkoppling till e-sport- och gaming-arenan

SPACE

Teknologi som fick en startup att flyga!

IQ Fuel tillverkar och säljer en ny typ av funktionella sportdrycker utan koffein, taurin eller socker i, det är bara mentala fokusprodukter. De är en startup som flyger fram och behöver teknologi som flyger med dem!

IQ FUEL

Verktyg för att kunna stänga affärer på plats hos kund!

Försäljningsavdelningen hos Sortera har ständigt ett högt tempo, där möten kan komma på uppstuds. När man sitter ute hos en kund är det inte kul att koppla upp sig mot med VPN- koppling för att komma åt sitt CRM system. Sortera var i behov av en modern CRM lösning som enkelt kan nås både på kontoret men framförallt ute hos kund.

SORTERA