Vinner kunder med Microsoft Azure som plattform
Detail Online hjälper globala konsumentvarumärken att ta kontroll över hur deras produkter syns och presenteras i online-handeln över hela världen. Deras teknologi spårar och hjälper kunderna att snabbt hitta hot, möjligheter och händelser som kan påverka deras försäljning.
Detail Online
Retail
Detail online är idag den enda leverantören i sin bransch som har valt att basera sin tjänst på Microsoft Azure, vilket har varit mycket uppskattat av kunder och bidragit till ökad tillväxt. Med tillväxten ökade Azure konsumtionen och vilket medförde att Detail online var i behov av kostnadsoptimering och proaktiv rådgivning av deras Azure miljö.
Detail online är idag den enda leverantören i sin bransch som har valt att basera sin tjänst på Microsoft Azure, vilket har varit mycket uppskattat av kunder och bidragit till ökad tillväxt. Med tillväxten ökade Azure konsumtionen och vilket medförde att Detail online var i behov av kostnadsoptimering och proaktiv rådgivning av deras Azure miljö.
– Orsaken att vi valde just Azure, är dels för vi riktar oss mot en global marknad, så vi behövde en global lösning. Dels kan vi lagra på rätt ställe, det kan vara lagliga krav , hastighetskrav etc. Den är skalbar och har en hel del tjänster och den förenklar för oss när det kommer till säkerhet, säger Peter Clerborn, CTO & grundare på Detail Online.
– Säkerheten är dessutom jätteuppskattad av våra kunder och vi vinner faktiskt kunder på det, säger Joakim Gavelin, CEO & grundare på Detail Online.
Med rådgivning och optimering av Detail onlines befintliga Azure miljö är den nuvarande uppsättningen bättre anpassad för deras växande verksamhet. Den nya uppsättningen är även mer kostnadseffektivt där Zelly har hjälpt Detail online att spara mer än 10 miljoner kronor i ren Azure konsumtion.
Detail Onlines tjänst är byggt på Azure plattformen som är säker och skalbar. Valet av plattform ger en trygghet för befintliga och potentiella kunder. Detail Online har vunnit flertalet affärer där den avgörande faktorn har varit att deras tjänst är byggt på Microsoft Azure.
Detail Online agerar på en global marknad och behöver därmed en global lösning. Azure möjliggör extraordinära upplevelser för alla kunder, oavsett om de befinner sig i kvarteret eller på andra sidan jorden. Med datacenter i fler globala regioner, den bredaste regelefterlevnaden och ett stort engagemang för hållbarhet behöver man inte välja mellan kvantitet och kvalitet när man väljer Azure.
Azure har ett stort utbud av färdiga tjänster som möjliggör att Detail Online kostnadseffektivt och enkelt kan vidareutveckla deras tjänst. Genom proaktiv rådgivning, löpande analys och kostnadsoptimering av infrastrukturen har Zelly genomfört en betydande besparing på konsumtionen i Azure.
Utmaning
Detail online är idag den enda leverantören i sin bransch som har valt att basera sin tjänst på Microsoft Azure, vilket har varit mycket uppskattat av kunder och bidragit till ökad tillväxt. Med tillväxten ökade Azure konsumtionen och vilket medförde att Detail online var i behov av kostnadsoptimering och proaktiv rådgivning av deras Azure miljö.
Lösning
Med rådgivning och optimering av Detail onlines befintliga Azure miljö är den nuvarande uppsättningen bättre anpassad för deras växande verksamhet. Den nya uppsättningen är även mer kostnadseffektivt där Zelly har hjälpt Detail online att spara mer än 10 miljoner kronor i ren Azure konsumtion.
Resultat
Säkerhet: Detail Onlines tjänst är byggt på Azure plattformen som är säker och skalbar.
Global lösning: Azure möjliggör extraordinära upplevelser för alla kunder, oavsett om de befinner sig i kvarteret eller på andra sidan jorden.
Kostnadseffektivt: Azure har ett stort utbud av färdiga tjänster som möjliggör att Detail Online kostnadseffektivt och enkelt kan vidareutveckla deras tjänst. Genom proaktiv rådgivning, löpande analys och kostnadsoptimering av infrastrukturen har Zelly genomfört en betydande besparing på konsumtionen i Azure.
– I vårt fall så har Zelly hjälpt till att spara mer än 10 miljoner kronor och det har ju varit väldigt uppskattat måste man ju ändå säga, säger Peter Clerborn, CTO & grundare på Detail Online.