Från praktikant till kollega – vi är stolta att välkomna Husham till teamet på riktigt!
När Husham klev in genom dörrarna som praktikant på Zelly för fyra månader sedan, visste han inte att det skulle bli starten på en ny karriär. Idag är vi stolta över att kunna välkomna honom som anställd – och som en värdefull del av vårt supportteam.
Hushams resa började med en yrkesutbildning inom IT. Under ett besök på Framtidsmässan på Microsoft kom han i kontakt med Zelly.
– Jag fick ett väldigt varmt intryck direkt. Det kändes som en trygg och välkomnande plats och jag kände verkligen att Zelly kunde vara rätt för mig, berättar Husham.
Känslan förstärktes redan första dagen på praktiken
– Jag minns min första dag väldigt tydligt. Det som verkligen stack ut var hur otroligt välkomnande alla var. Alla hälsade glatt och var väldigt trevliga, vilket gjorde att jag snabbt kände mig som en del av teamet.
Under sin praktik har Husham haft en väldigt varierande roll där han hjälpt våra kunder med allt från skrivare och kontoadministration till problem med Office-applikationer.
– Att ta mitt allra första samtal på supporten var faktiskt mer utmanande än jag trodde, trots att jag är van vid att prata med människor. Det var ett helt nytt ansvar, samtidigt väldigt lärorikt. Men det blev en värdefull erfarenhet som har gjort mig mer flexibel och bättre på att prioritera. Jag har verkligen utvecklat min förmåga att hålla lugnet i stressiga situationer, säger han.
Hushams engagemang och nyfikenhet gjorde starkt intryck på teamet – inte minst på vår Customer Care Manager, Magnus Persson, som har varit ansvarig för handledningen.
– Husham har bidragit med de kunskaper han tagit med sig från sin utbildning och han har snabbt kommit in i arbetet. Han har deltagit i diskussioner kring mer komplexa ärenden och varit en positiv kraft i servicedesken. Det var en självklarhet att erbjuda honom en anställning efter praktiken, säger Magnus.
Vi bygger framtidens team tillsammans
Att jobba med praktikanter är en viktig del av hur Zelly ser på både kompetensutveckling och rekrytering. Genom att välkomna studenter och nyexaminerade in i vår verksamhet får vi möjlighet att dela med oss av vår kunskap, samtidigt som vi får in nya perspektiv, idéer och energi. Det är ett långsiktigt sätt för oss att bidra till branschens utveckling och att tidigt hitta talanger som kan bli en del av vårt team på sikt.
– Vi tror starkt på att ge unga talanger en chans att växa hos oss. Vi är vana att ta in personer som kanske inte har tidigare erfarenhet inom IT. Med rätt vägledning från kollegor och seniora handledare skapar vi supporttekniker som får en stark start i sin IT-karriär, säger Magnus.
För Husham har det varit en resa fylld av lärande, utveckling och uppskattning. Från att vara helt ny i branschen till att hantera kundärenden med självförtroende har han vuxit både yrkesmässigt och personligt. Det starka stödet från kollegor och handledare har spelat en viktig roll och vetskapen om att hans insatser gjort skillnad har gett honom både motivation och stolthet.
– Teamet på Zelly är fantastiskt. Alla är hjälpsamma och skapar en stöttande miljö.
Jag vill särskilt tacka mina kollegor i supporten, Patrik och Simon. Tack för ert tålamod, er pedagogik och allt stöd jag har fått under hela min resa.
Nu ser han fram emot att fortsätta sin resa, växa i sin roll och ta sig an nya utmaningar och där med skapa ännu större värde för både teamet och verksamheten.
– Till dig som funderar på att praktisera inom IT – kör! Du lär dig otroligt mycket, både professionellt och personligt. Det är ett fantastiskt sätt att få in en fot i branschen.
Vi är otroligt glada över att ha Husham med oss på Zelly – varmt välkommen som kollega!