Digitaliseringsresa med människan i fokus

Frentab är ett familjeföretag som grundades 1984. Bolaget verkar inom tre områden: Entreprenad, Återvinning och Fastighetsutveckling. Dessa tre affärsområden ger företaget förutsättningar som krävs för att kunna vara en trygg partner och en leverantör som alltid håller vad de lovar.

Frentab

Entreprenad

Frentab använder Microsofts molnlösningar för att bland annat få en ny flexibilitet i sitt arbete, förenkla och effektivitivisera processen för egenkontroller, förbättra informationsflödet både internt och externt samt hantera och managera företagets alla klienter. Bakom implementationen av IT-miljön står vi på Zelly

Då Frentab är en organisation som ständigt växer fanns här ett starkt behov utav en stabil, flexibel och framtidssäkrad IT-miljö. Önskemålet var även att i så stor utsträckning som möjligt utgå ifrån en homogen IT-infrastruktur oavsett var man befinner sig. Men för att uppnå detta fanns här ett flertal utmaningar. Man valde därför att gå vidare med Microsofts alla tre plattformar Azure, Microsoft 365 och Dynamics 365.

– Det här systemet förneklar mitt jobb väldigt mycket, för allting går per automatik. tidigare så fick man manuellt försöka sammanställa volym, mängder och material och nu så behöver man i princip bara trycka på en knapp.   säger Anna Jannackovic, affärsområdeschef Frentab Återvinning.

Genom dessa lösningar har Frentab skapat en helt ny flexbilitet i sitt arbete, där användarna numera kan nå sin digitala ”arbetsplats” så som applikationer (affärssystem och CAD m.m.), dokument och information överallt.

De har även förenklat och effektiviserat processen av egenkontroller där de numera kan göra dessa digitalt via PowerApps istället – och sparar därmed även massvis med tid!

– Frentab är en väldigt inspirerande kund att arbeta med då de är väldigt innovationsbenägna och vill hela tiden använda senaste tekniken för att effektivisera sin verksamhet, något vi också strävar efter i vår verksamhet säger Rickard Rosén, VD på Zelly.

Utmaning

Få en ny flexibilitet i sitt arbete, förenkla och effektivitivisera processen för egenkontroller, förbättra informationsflödet både internt och externt samt hantera och managera företagets alla klienter.

Lösning

Azure, Microsoft 365 & Dynamics 365

Resultat

Genom dessa lösningar har Frentab skapat en helt ny flexbilitet i sitt arbete, där användarna numera kan nå sin digitala ”arbetsplats” så som applikationer (affärssystem och CAD m.m.), dokument och information överallt.

De har även förenklat och effektiviserat processen av egenkontroller där de numera kan göra dessa digitalt via PowerApps istället – och sparar därmed även massvis med tid!

De kan numera även hantera och managera företagets alla klienter på ett säkert och effektivt sätt via Autopilot och Intune.

– Jag uppskattar vårt samarbete med Zelly. Dels så tror jag att de också är i en tillväxtresa precis so vårt bolag och jag tycker att de hanterar sina utmaningar på ett bra, ödmjukt och öppet sätt. Och lyssnar på våra behov,
säger John Fransson, CEO Frentab.

Se fler av våra referenscase med andra kunder nedan

Vinner kunder med Microsoft Azure som global plattform

Detail online är idag den enda leverantören i sin bransch som har valt att basera sin tjänst på Microsoft Azure, vilket har varit mycket uppskattat av kunder och bidragit till ökad tillväxt. Med tillväxten ökade Azure konsumtionen och vilket medförde att Detail online var i behov av kostnadsoptimering och proaktiv rådgivning av deras Azure miljö.

DETAIL ONLINE

Teknologi som fick en startup att flyga!

IQ Fuel tillverkar och säljer en ny typ av funktionella sportdrycker utan koffein, taurin eller socker i, det är bara mentala fokusprodukter. De är en startup som flyger fram och behöver teknologi som flyger med dem!

IQ FUEL

Verktyg för att kunna stänga affärer på plats hos kund!

Försäljningsavdelningen hos Sortera har ständigt ett högt tempo, där möten kan komma på uppstuds. När man sitter ute hos en kund är det inte kul att koppla upp sig mot med VPN- koppling för att komma åt sitt CRM system. Sortera var i behov av en modern CRM lösning som enkelt kan nås både på kontoret men framförallt ute hos kund.

SORTERA