Fälttjänsthantering
Dynamics 365 Field Service erbjuder ett kraftfullt verktyg för serviceföretag som vill optimera och effektivisera sina arbetsflöden, från schemaläggning till uppföljning.
Microsoft Dynamics 365 Field Service
Microsoft Dynamics 365 Field Service affärsprogram hjälper företag att leverera service till kunden på plats.

Dynamics Field Service erbjuder ett kraftfullt verktyg för serviceföretag som vill optimera och effektivisera sina arbetsflöden, från schemaläggning till uppföljning. Med Dynamics Field Service får ni möjlighet att planera och skicka ut rätt tekniker till rätt plats vid rätt tid, vilket minimerar stilleståndstid och säkerställer att varje kund får snabb och kvalitativ service. Dessutom erbjuder lösningen automatiserade arbetsflöden som kan minska administrativa uppgifter för era anställda, vilket frigör tid för att fokusera på kundvård och problemlösning.
Med realtidsinsikter från Dynamics Field Service kan företag också analysera servicehistorik och kundbeteende, vilket ger värdefull data för att förutse underhållsbehov och förbättra kundupplevelsen. Genom att kombinera smarta planeringsverktyg med mobila appar som stödjer tekniker i fält kan ni höja servicenivån, öka kundnöjdheten och förbättra er konkurrenskraft. Integrationen med Dynamics CRM gör det dessutom enkelt att hålla enhetlig och uppdaterad kundinformation tillgänglig för alla i organisationen, vilket möjliggör en sömlös kundresa från början till slut.
Dynamics Field Service är en lösning som inte bara effektiviserar er verksamhet, utan som också bidrar till ökad kundlojalitet och affärstillväxt genom att leverera service i toppklass, varje gång.
Microsoft Dynamics 365 Field Service
Optimera schemaläggning
Maximera resursutnyttjandet och minimera restid genom att använda schemaläggningstavlan tillsammans med smarta funktioner så som att optimera restid, planera arbeten efter kompetens och erfarenhet, prioriteringar efter SLA och mycket mera.
Microsoft Dynamics 365 Field Service
Mixed reality
Samarbeta tillsammans med en arbetsorder i Mixed Reality, antingen via Hololens eller mobiltelefonen för att snabbare lösa ett problem eller ärende.
Microsoft Dynamics 365 Field Service
Integrera IoT-enheter
Integrera alla IoT-enheter för att automatiskt skapa incidenter, arbetsorder och optimera verksamheten. Full överblick över era tillgångar med dess funktionsplatser.
Field Service
Offert efter förstudie
Licenspriser tillkommer
Fokuset i Field Service ligger på följande områden

Tilläggspaket Field Service

Ge teknikerna bättre förutsättningar att samarbeta från olika platser genom Remote Assist på mobila enheter. Vi sätter upp remote assist flöde enligt era arbetsrutiner för tekniker och fjärrmedarbetare.

Vid migrering av data måste en förstudie genomföras.

Konfigurera OOB appen eller bygga en egen app, läs mer här: Power Apps

Serviceföretag har ofta fler typer av servisar som dom utför. Vi automatiserar arbetsordertyper efter kompetenser.