Utmaning

Försäljningsavdelningen hos Sortera har ständigt ett högt tempo, där möten kan komma på uppstuds. När man sitter ute hos en kund är det inte kul att koppla upp sig mot med VPN- koppling för att komma åt sitt CRM system. Sortera var i behov av en modern CRM lösning som enkelt kan nås både på kontoret men framförallt ute hos kund.

Lösning

Sortera har startat en digital resa tillsammans med Zelly & Microsoft. Valet av plattform blev Dynamics 365 där de har tillgång till ett molnbaserat CRM system där säljarna enkelt och snabbt kan komma åt informationen som behövs för att stänga affärer på plats ute hos kunden.

Resultat

Snabbt och Enkelt
Med ett molnbaserad CRM som Dynamics 365 Sales kan säljarna snabbt och enkelt nå informationen de behöver direkt från applikationen i telefonen eller på datorn.

Realtidsuppföljning
Följa aktiviteter och försäljning i realtid.

Samlad information
Sortera har nu en plattform där verktyg som CRM och affärssystem är fullt integrerade med varandra och bolaget kan växa dynamiskt utan fundera på nya systemstöd.