Se vårt färdigdesignade intranät EasyIntra helt byggt på SharePoint Online

Intranät, verksamhetssystem, projekthanteringssystem, samarbetsytor, säker dokumenthantering och avtalshantering – allt under samma plattform. 

SharePoint är en molnbaserad tjänst från Microsoft som riktar sig till företag i alla storlekar. I stället för att installera och distribuera SharePoint Server lokalt behöver företagen endast registrera sig för ett Office 365-abonnemang, eller den fristående SharePoint Online-tjänsten. De anställda kan sedan skapa webbplatser för dokument- och informationsdelning mellan kollegor, partner och kunder.

Håll dig uppdaterad med företagets senaste information

Börja dagen på SharePoints startsida, där du snabbt kan få en överblick över aktiviteten på alla webbplatser och i alla grupper. Samarbeta i intranätet på gruppwebbplatser och håll dig uppdaterad om vem som är vem och vad som är nytt med vyer över teamets aktiviteter på gruppwebbplatsens startsida och i dokumentbibliotek. Få kontakt med experter och hitta innehåll med innovativa kontaktkort som hjälper dig att få ut mesta möjliga av dem som du arbetar med och det som de arbetar med. Och lägg mindre tid på att söka efter filer – med intelligenta rekommendationer hittar filerna dig.

Säkerhet och efterlevnad i företagsklass

Idag behöver företag mer än någonsin en skalbar lösning som uppfyller krav för säkerhet och efterlevnad samtidigt som man garanterar att enhetliga strategier tillämpas för varje arbetsbelastning och varje enhet. SharePoint erbjuder förstklassig säkerhet tack vare drygt tio års erfarenhet av att skapa affärssystem och onlinetjänster för företag. Slutanvändare får sin önskade produktivitet, medan IT-avdelningen uppfyller sina krav på säkerhet och efterlevnad för molnet.

Vad är SharePoint?

SharePoint är idag väldigt mycket och blir därför många gånger svårt att förklara vad det faktiskt är, men för att förenkla delar Microsoft ofta in SharePoints funktioner i fyra huvudområden:
Samarbete: Med SharePoint kan ditt företag enkelt underlätta samarbete enormt, där SharePoint idag erbjuder allt ifrån mindre projektgrupper till större divisioner, både internt inom företaget eller externt med andra företag.
Informationshantering:  Informationshanteringen består av olika funktioner för att ta hand om webbinnehåll, dokumenthantering, arkivering samt elektroniska formulär. Väldigt smidigt om man vill underlätta sin informationshantering och få kontroll.
Sök: Sök innehåller funktioner för att söka på all typ av information, såväl inom Sharepoint som inom andra system i företaget.
Beslutsstöd: Gör det möjligt att plocka in information från andra system, analysera den och presentera den som nyckeltal på en samarbetsyta.

Hur fungerar SharePoint online?

  • Bygga upp intranätplatser och skapa sidor, dokumentbibliotek och listor.
  • Lägga till webbdelar för att anpassa innehållet.
  • Visa viktiga visuella objekt, nyheter och uppdateringar med en grupp- eller kommunikationswebbplats.
  • Upptäcka, följa och söka efter webbplatser, filer och personer i hela företaget.
  • Hantera dina dagliga rutiner med arbetsflöden, formulär och listor.
  • Synkronisera och lagra filer i molnet så att alla kan arbeta med dig.

Läs mer om hur du loggar in i SharePoint Online här!

SharePoint utbildning

Lär dig bygga bra affärslösningar med Sharepoint. Vi erbjuder idag SharePoint-utbildningar på alla olika nivåer oavsett om vilken nivå du är på så erbjuder vi SharePoint utbildningar från grund-expert nivå!

SharePoint wiki

En wiki är en webbplats som är utformad för att grupper av personer snabbt ska kunna hämta och dela idéer genom att skapa enkla sidor och länka ihop dem. Din organisation kan använda en wiki för en mängd olika syften. Du kan till exempel dela stora mängder information på en företags-wiki. Men du kan också använda en gruppwebbplats som en wiki för att snabbt samla in och dela idéer om ett projekt.

 

Här kan du läsa mer om hur du skapar en wiki-sida!