Easyintra

Ett enklare och snyggare intranät

Easyintra

Ett enklare och snyggare intranät

Ett enklare och snyggare intranät!

Med Easy Intra får du ett både snyggt, enkelt och smart intranät skapat på SharePoint Online, en del av Office 365. Istället för att bygga intranätet själv från en grundplattform levererar vi ditt intranät helt färdigdesignat!

Med Easy Intra får ni tillgång till alla era dokument direkt på startsidan. Med bara ett klick är du inne och kan börja jobba i dina dokument direkt i webbläsaren från vilken plattform som helst. På samma startsida har du även omedelbar tillgång till nyheter, händelser, samarbetsrum och en riktigt smart sökfunktion. Ni kan enkelt koppla på tjänsterna avtalshantering, projektrum eller processkarta. Easy Intra är en enkel plattform vilket gör det till ett naturligt verktyg för alla i företaget att arbeta i effektivt.

Få en snabb överblick kring vad som hänt på företaget

Startsida

Med EasyIntra börjar du på startsidan där du snabbt får en enkel överblick kring företagets senaste nyheter. Du har dessutom tillgång till alla dina dokument, händelser, samarbetsrum och en smart sökfunktion.

Skapa, dela och hantera dokument enkelt i SharePoint

Dokument

Nå enkelt alla dina dokument, där allt arbete du gör kontinuerligt sparas i Microsoft SharePoints miljö. På startsidan ser du namn på dokument, en kort beskrivning av vad de innefattar, vem som senast gjort ändringar och vem som skapat dokumenten. Det går även att ställa aviseringar för när det görs en förändring i ett dokument eller schemalägga att en rapport ska mailas till dig vid en specifik tidpunkt.

Hitta rätt dokument på nolltid

Dokumentsök

Ibland är det inte så lätt att komma ihåg vart man har sparat specifika dokument. Med sökfunktionen kan ni skriva in enkelt skriva in stödord för det ni kommer ihåg att filen innehåller för ord ex. ”budget 2018”. Du kan även enkelt ställa in om du vill söka på ex. Word-dokument, PDF, Excel-fil eller annat. För att sedan låta sökmotorn göra en blixtsnabb sökning efter dokumentets namn samt all text som finns i dokumenten ni har sprade. Många använder idag sökfunktionen som ett första steg för att arbeta då man slipper leta sig fram och hittar rätt direkt.

Samarbeta enklare både med kollegor och kunder genom samarbetsrum

Interna & Externa rum

I samarbetsrum skapar ni en gemensam yta för att arbeta och kommunicera kring specifika projekt – en smartare mapp kan man säga! Här samlas alla dokument på ett ställe samt en lista med kontaktuppgifter på de personer som är involverade i projektet. Detta är behörighetsstyrt så ni bestämmer själva vad användarna ska ha tillgång till. Det är enkelt att skapa eller ladda upp nya dokument till samarbetsrummet – där varje dokument presenteras med namn, vem som senast gjort en ändring och vilken typ av dokument det är.

Hitta rätt person för rätt ärende

Personalsök

Hitta enkelt kontaktuppgifter till personer på företaget, genom den smarta funktionen personalsök. Är ni ett större företag kanske det ibland är svårt att hitta rätt person till rätt jobb, du kan då enkelt söka efter personers färdigheter och egenskaper för att enkelt hitta rätt person för rätt jobb.

Ni kan även enkelt koppla på tjänsterna avtalshantering, projektrum eller processkarta! 

Pris

Priser för EasyIntra

5000 kr

/månad

20 000 kr i implementeringskostnad.