Med Customer service kan ni

lösa ärenden snabbare kommunicera enklare skapa nära relationer

ni kan även enkelt bygga ut systemet när ni växer

Microsoft Dynamics 365 Customer Service är ett enkelt sätt att för er att kommunicera enklare med era kunder, hantera ärenden och organisera, dela och lagra er kunskap.

Microsoft Dynamics Customer Service är fullt integrerat med Dynamics CRM och appar från Office 365, vilket gör samarbetet mellan sälj, support och ekonomi och övriga avdelningar riktigt enkelt.

Vi på Zelly erbjuder dig en paketerad lösning av Dynamics Customer Service och passar för dig som vill komma igång snabbt och ha tillgång till grundfunktioner och få en samlad struktur av er ärende- och kunskapshantering. SpeedStart är det perfekta insteget i Dynamics Customer service då du hela tiden har möjlighet att bygga ut när din verksamhet växer.

3 anledningar till varför du ska välja Dynamics 365 Customer Service

Integrerat med Office 365

Unikt för Microsoft Dynamics Customer Service är att det är integrerat med Office 365. Tack vare det kan du effektivt arbeta genom teams, svara på meddelanden via Outlook m.m. Du kan även koppla ihop Customer Service med ditt CRM som gör det enkelt för säljarna att se vilka ärenden som är genomförda. Integrationen med Sharepoint gör att du kan nå uppladdade dokument direkt från Customer Service.

Automatisera er customer service

Automatisera självbetjäningen med virtuella handläggare och omfångsrika kunskapsbasportaler. Förbättra handläggarnas och kundernas upplevelser utifrån AI-underbyggda insikter och analyser.

Lös ärenden snabbare

Lös ärenden snabbare och mer korrekt med hjälp av AI-underbyggda produktivitetsverktyg som förser handläggarna med rätt information i rätt tid.

Om vår paketering Speedstart – Customer Service

Vår paketerade lösning passar för dig som vill komma igång snabbt med Dynamics Customer Service och ha tillgång till grundfunktioner och få en samlad struktur av er ärende- och kunskapshantering. SpeedStart är det perfekta insteget i Dynamics Customer service då du hela tiden har möjlighet att bygga ut när din verksamhet växer.
Customer Service

Proof of concept

Under denna halvdagsworkshop, tar vi gemensamt fram ett beslutsunderlag om Microsoft Dynamics 365 Customer Service är rätt ärendehanteringssystem för er och på vilket sätt ni bäst skulle kunna implementera ett nytt produktivt ärendehanteringssystem. Väljer ni sedan att gå vidare med Customer Service är mycket av förarbetet genomfört, vilket medför en effektiv och uppsnabbad implementation.
Vi bemannar denna halvdags workshop med två personer. Dokumentation ingår.

9 500 kr

  • •  Djupdykning i kundtjänstorganisationen med nuvarande och önskade processer
  • •  Mappning av processer gentemot Customer Service och våra paketerade projektförslag
  • •  Identifiera vilka eventuella förändringar och/eller integrationer som skulle ge värde
  • •  Förslag på projektupplägg och tidsplanering
  • •  Datamigrering
Customer Service

Kickstart

Vill ni komma igång med grunderna och få en riktigt snabb igångsättning av ett nytt ärendehanteringssystem? Vi har tagit fram ett startpaket, som innefattar en aktivering av Customer Service Kickstart, till stora delar som det ser ut på ”hyllan” från Microsoft.

Detta projektpaket ingår den tekniska konfigureringen av licenser, användare (max 15), integration till Outlook samt aktivering av konton/kunder, standardflöden för automatisering av processer samt ett utbildningstillfälle.

30 000 kr 

Licenspriser tillkommer

  • Grundlicensiering
  • Grundinstallation med basparametersättning
  • Uppsättning av samtliga (max 15) användare
  • Behörighetsnivåer utifrån Customer Service standard
  • Standardflöden för automatisering av processer
  • Integration till Outlook
  • Ett utbildningstillfälle á 1,5 timma
Customer Service

Professional

Vill ni komma igång med grunderna och få en riktigt snabb igångsättning av ett nytt ärendehanteringssystem? Vi har tagit fram ett startpaket, som innefattar en aktivering av Customer Service Professional, till stora delar som det ser ut på ”hyllan” från Microsoft.

Detta projektpaket ingår den tekniska konfigureringen av licenser, användare, integration till Outlook samt aktivering av konton/kunder, kontakter, ärenden, köer, SLA, kunskapsartiklar samt aktiviteter. 2 utbildningstillfällen, slutmigrering, tilläggslicenser och mycket mer. Speedstart – Professional Customer Service genomförs under två kalenderveckor.

45 000 kr

Licenspriser tillkommer

  • Projektledning
  • Grundlicensiering
  • Grundinstallation med basparametersättning för nyckelanvändare (enligt Speedstart POC)
  • Dataimport med standard Excelmallar
  • Behörighetsnivåer
  • Två utbildningstillfällen á 2 timmar
  • Test och genomgång av grundprocesser med basdata
  • Uppsättning av samtliga (max 25) användare enligt definition från Speedstart POC
  • Utvärdering
  • Slutmigrering
  • Tilläggslicenser

Tilläggsappar

Lägg till applikationer för chattfunktion, automatiserad kommunikation, Power BI, Self serviceportal, tidrapportering, Power Virtual Agent

+ Automatiserad kommunikation

Uppsättning av automatiserade notisfunktioner via olika kanaler såsom exempelvis teams, SMS, e-post.

Från 5 000 kr

Månadskostnad: 10 kr/användare/månad

+ Power BI

Rapporter för uppföljning av exempelvis ärenden, tidrapporering, olika projekt och SLA-nivåer.

Från 10 000 kr

Månadskostnad: 99 kr/månad.

+ Self serviceportal

Kunder får möjlighet att logga in och följa ärenden via en Self serviceportal där de kan följa ärenden, få tillgång till kunskapsartiklar och dokumentation, möjlighet att lägga orders m.m.

2 500 kr/månad

+ Tidrapportering

Möjlighet att logga tid på olika kunder, ärenden, projekt m.m.

10 000 kr

Månadskosnad 49 kr/användare/månad